søndag den 12. april 2015

Krea-weekend

Hvis der banker et krea-hjerte i dit bryst og du endnu ikke har deltaget i en krea-weekend, skylder du dig selv at prøve.
Det er en fornøjelse uden lige. Og selskabet er jo kvinder med samme passion for kreative udfoldelser. Så uanset hvor ens eller forskellige man er, er sådan en weekend lise for en kreativ sjæl.

Denne gang blev turen udbudt i vores "Kreaklub Nordjylland" som er en Facebook gruppe for nordjyder som jævnligt mødes i kreativt selskab.
Thine havde fundet er fint sommerhus i Hune vi kunne låne. Billigt!
Så vi 4 kvinder (Thine, Mette, Alice og UT) slæbte maskiner, hækletøj, strikkepinde, stof og mønstre med til Hune. Og selvom vejret var skønt, var vi fuldstændigt dedikerede til maskinerne. De havde første prioritet.

Min weekend resulterede i et ryk-ind i UFO-bunken. Nogle UFO'er blev færdige, andre kom tæt på.
De færdige må du se lige her....resten må komme løbende!

Herunder: Sommerhuset hed meget passende "Hyggebo"
Jeg syede to par underbukser til Alexander. Parret til venstre er et hjemmelavet mønster som snart kommer til salg i Etsy shoppen. Parret til højre har jeg lavet mange af før. Mønster fra Ottobre.

Herunder: Bluse med riddere og bred tittekant i ærmesømmen foran. 

Herunder: T-shirt i Pac-man stof. Købt og trykt hos spoonflower. Kvaliteten er ikke i top, men jeg bestilte heller ikke deres aller bedste jersey. ØV. Men Alexander er lykkelig

Herunder: Hættetrøje i et stykke jersey jeg fik af Thine for noget tid siden. Utroligt nemt mønster. Alexander er dog ikke overbevist om at den er fed. 

Herunder: Camouflage-shorts lavet ud af fars aflagte bukser. Med en lille strop-detalje som jeg synes gør en stor forskel. 

Herunder: Shortsene kom straks i brug

Herunder: Bukser lavet ud af et par aflagte jeans og lommer af et pudebetræk. 

Herunder: Endnu et par camouflagebukser også i en rest stof jeg har fået af Thine! TAK. 
Alexander er lykkelig. 







5 kommentarer:

  1. Hvor ser det bare produktivt ud og dejligt at kunne tilegne sig maskinerne fuldstændigt i en weekend :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak. Det er så skønt at have tid og plads til at arbejde sig ind i et flow. Det er en dejlig følelse.

      Slet
  2. Lyder monster-fedt med krea-weekend! :-) Dejligt. Og sikke mange projekter, du fik kørt igennem maskinen og færdiggjort - fine små detaljer mange steder; de gør altid en stor forskel...mit næste store 'detalje der gør en lille forskel' skal netop være tittekant ved ærmerne på bluse lavet i jersey. Skal bare lige opbygge lidt mod (for jeg hader at sprætte op!!!).

    Fin blog, som jeg først lige opdagede i dag - men jeg kigger ind igen! Helt sikkert :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Velkommen på bloggen Lilly. Og mange tak for de søde ord.
      Tittekanten er ikke så svær og hvis man har lidt tålmodighed og syr den på af 2 omgange, er der større chance for at sy rigtigt i første omgang.
      Jeg sprætter selv sjældent op. Klipper hellere sømmen af og lever med forskellen. :-)
      Kig endelig ind en anden gang. God weekend.

      Slet