lørdag den 15. februar 2014

Mon det virkelig sker???

Det er MEGET sjældent at jeg syr tøj til mig selv. 
Min krop er ikke standard og alle mønstre kræver tilretning. Og så er det, at min indre "dovne syerske" ofte har overtaget. Derfor gider jeg sjældent!
Men i et øjeblik af vanvid...eller et sjældent energiboost? hapsede jeg 3 mønstre i kurven under et besøg hos Stof og Stil i Aalborg. Jeg har en stor rulle med stof netop til at sy en prøve, så jeg kan lave en masse tilretninger. Jeg ved jo at det bliver nødvendigt.
Jeg har klippet den lille top. Men allerede under klipning har jeg øget ærme- og kropslængde en smule. Når jeg får syer toppen sammen, må jeg se, hvad der ellers skal rettes til. Men med et SÅ simpelt mønster, er det nu ingen sag. Selvom jeg er doven!!!


Og så flasher jeg lige den ene af mine 2 nye stofsakse; den lille japanske. Jeg har også købt en STOR tysk saks i koldsmedet stål. Dyr som et ondt år. Og ligeså tung! Men den klipper som en drøm. Som mønstervægte bruger jeg store møtrikker fra Biltema. Billige og yderst effektive. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar