torsdag den 4. oktober 2012

En elefant kom marcherende i regnvejr

Og regn er der nok af. Men også vind. Og alligevel er det ikke koldt nok til elefanthuen i uld, så en "overgangsmodel" må der til.

Jeg har syet denne til Alexander i str. 2-4 år. Jeg har brugt mønsteret før, og den passer ham fint.
Huen her er syet i 2 lag jersey.


Jeg er meget begejstret for "skulderudskæringen" så huen ikke klumper sammen under overtøjet. Den går dejligt langt ned i nakken og ribkanten gør, at den sidder godt til om hovedet.


Jeg vil selvfølgelig gerne dele mønsteret med jer, så det kommer her:




Mønsterdelene samles ved pasmærkerne (små kryds) og er ex sømrum. 
Den vandrette stiplede linie er stedet hvor du kan tjekke om huen er stor nok til dit barn. Det er egentligt kun aktuelt hvis den sys i fast stof, fx. uld eller fleece. I så fald skal målet på den stiplede linie være lig med ½ hovedomkreds på barnet. Hvis huen er for smal, tillægges der X antal cm. til stykket fortil under hagen (den stiplede linie bliver længere).

God fornøjelse og spørg endelig hvis mit mønster er uforståeligt.

EDIT: 1. projekt fra UFO listen færdiggjort.....HURRAAAA



16 kommentarer:

  1. super fin hue, det er ikke til at fatte at det er ved den tid allerede

    SvarSlet
  2. Super fin hue :) Har selv været igang i går med at udvide ungernes vintergarderober og også syet en elefanthue :) Kig gerne forbi :)

    SvarSlet
  3. Tusind tak for delingen :) må i gang med hue til Milas :)
    hmm af en eller anden grund var jeg ikke fast læser, men det er jeg bestemt nu :)
    KH Micha

    SvarSlet
  4. Tak piger.
    Jeg håber i får lavet masser af skønne huer til jeres unger.

    Og velkommen til Micha ;-)

    SvarSlet
  5. Tak fordi du deler - må i gang på et tidspunkt når overskuddet indfinder sig igen.
    Overvejer og håber det er så nemt som det ser ud til - for så kunne man da lige kører en masse igennem maskinen, så de kunne få en stak i vuggeren, så de altid har nogle ekstra, for de bliver jo nemt væk :)

    SvarSlet
  6. Perfekt mønster på elefanthue - lige den jeg har ledt længe efter. Har ellers købt et mønster fra stof2000, men synes bare der er alt for meget stof ved skulderen. - Så fantastisk, TAK :-)

    Ved godt det er en del tid siden du har postet dette, men hvis man skal lave den større skriver du bare man skal ligge det til på forstykket under hagen, kun der? Ikke oppe ved panden eller noget?

    Er lidt interesseret i at vide hvis man skulle lave den en størrelse større, skal man så også kun ligge til under hagen?

    Undskyld de mange spørgsmål, synes bare det er så fint mønster og glæder mig til at skulle i gang med en uld hue til min datter.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er korrekt at der kun skal forstørres omkring hagen. Det er kun hvis du skal tegne mønsteret mange størrelser op, at der skal ændres andre steder.

      Slet
  7. Hvordan printer jeg dit mønster?

    SvarSlet
    Svar
    1. Hejsa! Du trykker bare på billedet af skitsen. Den er delt i to. Så åbner den sig som et større billede og du kan printe.

      Slet
  8. Hej Hanne, Tak for det fine mønster du har valgt at dele:-) Jeg vil i gang med en pige-version! Jeg har lige læst om dit indkøbsstop, hvor du nævner stofkøb i Videbæk - kan du røbe lidt mere om hvor du har handlet og er det en speciel dag det foregår eller? MVH Charlotte

    SvarSlet
  9. Hej. Jeg har problemer med at printe mønsteret. Min computer åbner dem bare som et lille billed, og så bliver det en dukke hue. Måske du kunne tilføje en lille målestok, så man ved om man har printet ud i rigtig størrelse. Det kunne være smart hvis det er som en pdf. Det er nemig en rigtig fin hue.

    SvarSlet
  10. Hei!! Super fin lue! Takk for at du deler :) Kunne du lagt ut mønsteret i pdf? Jeg får bare åpnet mønsteret som et lite bilde.

    SvarSlet
  11. super flot hue men kan ikke finde ud af hvor man downloder mønstret

    SvarSlet
  12. hej er du stadig aktiv her på side .har problemer med at udskrive i brugbar str. får kun dukkestr

    SvarSlet
  13. hvis du lagrer bildet først, så printer. da får du riktig størrelse :) Jeg har nettopp gjort det og gleder meg sååå til å sy det sammen slik at min sønn får seg noen gode luer :D

    SvarSlet
  14. Hvor meget sømrum skal man lægge til mønstret?

    SvarSlet